Cloud Systems Management

Det nya sättet att drifta, övervaka och supportera IT-system. Hantering av era tillgångar. Sluta släck bränder och sänk era IT-kostnader drastiskt. Tillhandahåll IT centralt. Låt IT vara enkelt. Ge slutanvändarna den bästa supportupplevelse oavsett var de befinner sig.

  • 100% molnbaserad lösning
    Ingen ytterligare infrastruktur eller underhållskostnader. Hanterar alla klienter varifrån och när som helst. Windows, Mac OS/X, Android och IOS.
  • Agentbaserad
    Agenten hanterar Brandvägg, NAT och är VPN-anpassad.
  • Mjukvarulicenshantering
    Spårar all installerad mjukvara.
  • Varningar & övervakning
    Kontrollerar CPU, minne, diskanvändning, tjänster, exchangeservrar m.m. för prestanda, varningar etc, allt i realtid.
  • Patch-hantering
  • Automatiserar uppdateringar och patchar för all installerad mjukvara, vanliga sårbarheter i Flash & Acrobat.
  • Utrullning av mjukvara
    Rulla ut ny mjukvara och uppdateringar.
  • Policys
    Sätt upp de policys som behövs för er IT-miljö.
  • Fjärrstyrd åtkomst
    Olika verktyg som låter oss arbeta med flera enheter utan att störa användaren, även då enheterna är avstängda (WoL).
  • Fjärrstyrning
    Åtkomst till skrivbordet, dela med användaren eller ta full kontroll. För att kunna hjälpa till utan att vara på plats.
  • Scripting & snabba jobb
    Bygger egna script och starta dem manuellt, schemalagt eller som svar på en varning.
  • Schemalagda genomgångar samt on demand
    Håller koll på alla förändringar som gjorts på klienten i fråga om hårdvara, mjukvara eller systemet.
  • Rapporter
    Ta reda på vem som gör vad och när och vad som drar mest prestanda. Eller se hur maskinparken mår.
  • Supportsystem
    Organisera, klassificera och prioritera felsökning för ärenden. Supportsystemet låter oss dokumentera, dela och återanvända tekniska svar för ärendehantering.
  • Säker kommunikation
    All kommunikation mellan agent och molnet krypteras.